Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό :καρτέλες και λίστες αναφοράς για τον καιρό στο νηπιαγωγείο .
Μια από τις δραστηριότητες , που εντάσσονται στην καθημερινή ρουτίνα των παιδιών της προσχολικής ηλικίας στο νηπιαγωγείο , είναι το να ασχολούνται με τον καιρό της ημέρας .
Τα νήπια συμβουλεύονται μια λίστα - πίνακα αναφοράς για τον καιρό , βρίσκουν την καρτέλα του καιρού της ημέρας και την τοποθετούν σε κάποιο σημείο , που έχουμε ορίσει εκ των προτέρων , π.χ. ένα συννεφάκι .
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς κι όταν το τμήμα αποτελείται στην πλειονότητά του από προνήπια μπορούμε να δώσουμε στα νήπια κινητά καρτελάκια με χριτς - χρατς , που έχουν και την εικόνα του καιρού της ημέρας .
Όσο , όμως περνά ο καιρός στο νηπιαγωγείο , τα κινητά καρτελάκια , μπορούν να αντικατασταθούν από τη νηπιαγωγό με καρτελάκια σε πεζά γράμματα και χωρίς την παρουσία της εικόνας . Με αυτό τον τρόπο , τα παιδιά κατά κάποιο τρόπο "διαβάζουν" , αναγνωρίζοντας τις καρτέλες .
Στην πορεία της χρονιάς η νηπιαγωγός μπορεί να χρησιμοποιεί άλλο πίνακα αναφοράς του καιρού , στον οποίο τα νήπια θα βάζουν τον καιρό της εβδομάδας .
Επειδή τα καιρικά φαινόμενα μέσα στην εβδομάδα επαναλαμβάνονται η νηπιαγωγός θα πρέπει να εκτυπώσει την παρακάτω καρτέλα πέντε φορές .
Η δραστηριότητα αυτή δεν είναι μόνο γλωσσική , καθώς τα νήπια μπορούν να παρατηρήσουν πόσες φορές έχει επαναληφθεί ένα καιρικό φαινόμενο .
Το ίδιο συμβαίνει κι όταν τα νήπια ζωγραφίζουν τον καιρό σ' ένα μηνιαίο ημερολόγιο . ( Μετρούν πόσες ημέρες είχε ήλιο , πόσες έβρεχε ...)
Ακόμη , μπορεί η νηπιαγωγός να χρησιμοποιήσει για τον καιρό και έναν κύκλο με εικόνες και ένα βελάκι με διπλόκαρφο .
Λίστες αναφοράς για τον καιρό στο νηπιαγωγείο
Τα νήπια συμβουλεύονται μια λίστα - πίνακα αναφοράς για τον καιρό , βρίσκουν την καρτέλα του καιρού της ημέρας και την τοποθετούν σε κάποιο σημείο , που έχουμε ορίσει εκ των προτέρων , π.χ. ένα συννεφάκι .
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς κι όταν το τμήμα αποτελείται στην πλειονότητά του από προνήπια μπορούμε να δώσουμε στα νήπια κινητά καρτελάκια με χριτς - χρατς , που έχουν και την εικόνα του καιρού της ημέρας .
Όσο , όμως περνά ο καιρός στο νηπιαγωγείο , τα κινητά καρτελάκια , μπορούν να αντικατασταθούν από τη νηπιαγωγό με καρτελάκια σε πεζά γράμματα και χωρίς την παρουσία της εικόνας . Με αυτό τον τρόπο , τα παιδιά κατά κάποιο τρόπο "διαβάζουν" , αναγνωρίζοντας τις καρτέλες .
Στην πορεία της χρονιάς η νηπιαγωγός μπορεί να χρησιμοποιεί άλλο πίνακα αναφοράς του καιρού , στον οποίο τα νήπια θα βάζουν τον καιρό της εβδομάδας .
Επειδή τα καιρικά φαινόμενα μέσα στην εβδομάδα επαναλαμβάνονται η νηπιαγωγός θα πρέπει να εκτυπώσει την παρακάτω καρτέλα πέντε φορές .
Η δραστηριότητα αυτή δεν είναι μόνο γλωσσική , καθώς τα νήπια μπορούν να παρατηρήσουν πόσες φορές έχει επαναληφθεί ένα καιρικό φαινόμενο .
Το ίδιο συμβαίνει κι όταν τα νήπια ζωγραφίζουν τον καιρό σ' ένα μηνιαίο ημερολόγιο . ( Μετρούν πόσες ημέρες είχε ήλιο , πόσες έβρεχε ...)
Ακόμη , μπορεί η νηπιαγωγός να χρησιμοποιήσει για τον καιρό και έναν κύκλο με εικόνες και ένα βελάκι με διπλόκαρφο .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου