Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Κουκλοθέατρο : Η Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου

Ζήση Ανθή :Κουκλοθέατρο για το Πολυτεχνείο : Η Ντενεκεδούπολη και μια ιδέα για τις κούκλες του κουκλοθεάτρου  για το νηπιαγωγείο .


Η Ντενεκεδούπολη σε κουκλοθέατρο 


Όταν έπαιξα για πρώτη φορά τη Ντενεκεδούπολη στα παιδάκια του νηπιαγωγείου μου έκανα κούκλες από τενεκεδάκια . Το ίδιο έκανα και την επόμενη χρονιά . Επειδή , όμως , πολλές φορές αλλάζουμε σχολείο και δεν υπάρχει η δυνατότητα να αποθηκεύσουμε μεγάλα αντικείμενα , αποφάσισα να κάνω τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης σε χαρτονάκι με μικτή τεχνική ; κολλάζ και ζωγραφική . Έτσι θα έχω τις κούκλες για αρκετά χρόνια ! Πίσω από κάθε κούκλα τοποθετώ ένα γλωσσοπίεστρο . Το ίδιο μπορεί να γίνει και με κάποιο άλλο ξυλαράκι ή κουτάλα .









Ντενεκεδούπολη 
Ήλιος: Καλημέρα, παιδάκια! Θέλετε  να σας συστηθώ; Είμαι ο ήλιος , όχι αυτός που γνωρίζεται , αλλά ο ήλιος της ντενεκεδούπολης . Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ’ τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ’ αυτή, τι... άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ’ ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να ’χουν την ησυχία τους.
Ντενεκεδούπολη  ντενεκεδούπολη                track1             
είσαι ωραία καλή
ντενεκεδούπολη ντενεκεδούπολη
σε αγαπάμε πολύ

Ντενεκεδένιος ήλιος και τσίγκινα βουνά
λαμαρινένιες στέγες και χάλκινα στενά

Ντενεκεδούπολη ντενεκεδούπολη
είσαι ωραία τρανή
ντενεκεδούπολη ντενεκεδούπολη
σε αγαπάμε πολύ

Τα μικρά ντενεκάκια σα μείνουν αδειανά
βρίσκουνε δύο σπιτάκια φίλους φαΐ δουλειά

Ντενεκεδούπολη ντενεκεδούπολη
είσαι ωραία τρανή
ντενεκεδούπολη ντενεκεδούπολη
σε αγαπάμε πολύ


-Ήλιος: Τα ντενεκεδάκια που μένουν εδώ έχουν περίεργα ονόματα: Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Σοφός, Οκέυ -μπαμ - μπαμ. Θέλετε να μας συστηθούν;
Σαρδέλας :                                             track 8
Εγώ είμαι ο Σαρδέλας
τίμιος κι εργατικός
φίλος είμαι με τους φίλους
και με τους κακούς κακός

Είμαι ο Σαρδέλας
κι όχι ο Καραβέλας
Σου και α, ρου και δε,
έλλας, είμαι ο Σαρδέλας.υ
-Σαρδέλας  : Γεια σας ,παιδάκια! Τι κάνετε; Μήπως θυμάται κάποιο παιδάκι πως με λένε; …Και γιατί ,παρακαλώ; …Ξέρετε ότι πριν με πετάξουν εδώ , είχα μέσα στην κοιλίτσα μου σαρδελίτσες , εκείνα τα νόστιμα ψαράκια , που κάνουν καλό και στα ματάκια σας !
Μηλίτσα  :                                             track 9
Είμαι η μικρή μηλίτσα
κι όπως όλα τα κορίτσια
έχω ομορφιά και χάρη
είμαι κι άξιο παλικάρι
κι όταν χρειαστεί
είμαι κι άξιο παλικάρι.
Μηλίτσα  :   Να ‘μαι κι εγώ! Είμαι η μηλίτσα και να σας πω τη ν αλήθεια δε θέλω να θυμάμαι τι ήμουν πριν και πόσο καιρό  καθόμουν στο ράφι του μπακάλη και περνούσε , ξαναπερνούσε κόσμος και κανένας δεν καταδεχόταν να με αγοράσει! Αχ, επιτέλους !Πάνε αυτά, περάσανε και βρίσκομαι εδώ μαζί με τους φίλους μου στην πιο όμορφη πολιτεία , τη Ντενεκεδούπολη!
Βουτυρένιος                                                     track 10
Βουτυ-βουτυρένιο
βουτυ-βουτυρένιο
βουτυ-βουτυρένιο
παιδί είμαι εγώ,
με φωνάζουν βουτυρένιο
μα δε νοιάζομαι γι αυτό,
δε μ' αρέσουν οι μπελάδες
προτιμώ φαΐ ζεστό.
-Βουτυρένιος  :   Καλημέρα παιδάκια!  Να σας πω το όνομά μου; … Ναι , ναι , είμαι ο βουτυρένιος κι ευτυχώς βρίσκομαι κι εγώ στη ντενεκεδούπολη και δε μου παίρνουν πια το βούτυρο από την  κοιλίτσα μου!

ΟΚ μπαμ μπαμ                                                              track 12
Ουάν του θρι
ουάν του θρι
ουάν του θρι
ουάν του θρι.

Οκέι μπαμ μπαμ-μπαμ
οκέι μπαμ-μπαμ-μπαμ
οκέι μπαμ-μπαμ-μπαμ
μπαμ-μπαμ μπαμ-μπαμ
μπαμ-μπαμ.

Φίλοι μου αγαπημένοι
εγώ είμαι από το ξέρι
ήρθα απ' το Αμερική,
τώρα κάθομαι εκεί.

Για!
Οκέι μπαμ μπαμ-μπαμ
οκέι μπαμ-μπαμ-μπαμ
οκέι μπαμ-μπαμ-μπαμ
μπαμ-μπαμ μπαμ-μπαμ
μπαμ-μπαμ.
-ΟΚ μπαμ μπαμ :     Hallo, everybody !Ήρτα από το Αμέρικα κι έκανε τόσο κρύο εκεί που ήμουνα !O , yes! Βιβαίως , δεν σας είπα όνομά μου! Είμι ου οκέι – μπαμ – μπαμ !of cause! Και  είχα cocacola , πριν έρτω εντό στη ντεκεκεντούπολης !
Σοφός                                                             track 11
Θα σας πω μια συνταγή
που την ξέρουν λίγοι,
αν θυμώσουν μερικοί
δώστε τους λιγάκι ξύδι.

Σοφό με λεν οι φίλοι μου
και μηχανές σκαρώνω
εγώ και το μολύβι μου
φτιάχνουμε νέο κόσμο.
-Σοφός: Γεια σας μικροί μου φίλοι !Είμαι ο σοφός  κι έχουνε δει πολλά τα μάτια μου κι ας με είχανε κλεισμένο μέσα σε ένα ράφι. Είχα Nescafe πριν έρθω εδώ και φυσικά νιώθω πανευτυχής που βρίσκομαι στη Ντενεκεδούπολη!
-Ήλιος : Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα, καθώς ετοίμαζαν μία γιορτή, κι ήταν όλα τους πολύ απασχολημένα, άλλος άσπριζε με ασβέστη , άλλος κρεμούσε χρωματιστά λαμπιόνια , άλλος στερέωνε τα σημαιάκια κι ενώ η Μηλίτσα κι ο Σαρδέλας κουβέντιαζαν για τη γιορτή , εμφανίστηκε μπροστά τους από το πουθενά ένας τεράστιος ντενεκές από λάδι.. Ανέβηκε σε μια εξέδρα κι άρχισε να φωνάζει!
-Λαδένιος: Λαέ μου...
Ο Σαρδέλας κι η Μηλίτσα πήδηξαν ξαφνιασμένοι. Από πού ακούστηκε τόση φασαρία; Ποτέ άλλοτε δεν τον είχαν ξαναδεί. Τα άλλα ντενεκεδάκια πλησίασαν κι εκείνα ξαφνιασμένα.
-Μηλίτσα  :   Ποιός είναι αυτός , τι θέλει , τι φωνάζει , ποιός τον κάλεσε;
-Λαδένιος: (απτόητος )Καταλαβαίνω την έκπληξή σας, τους είπε. Είναι από τη συγκίνηση, που δεν μπορείτε να μιλήσετε. Ήρθα από πολύ μακριά για να σας κυβερνήσω. Χρειάζεστε έναν κυβερνήτη, και δεν υπάρχει καταλληλότερος από μένα!
-Σαρδέλας  :Μόνοι μας τα καταφέρνουμε μια χαρά!
-Λαδένιος: Μ’ εμένα αρχηγό θα τα καταφέρνετε δυό χαρές !Χα !χα!χα! Ωραίο αστείο είπα πάλι!
-Μηλίτσα  :   Λοιπόν … , κύριε δε μας είπατε το όνομά σας !
Λαδένιος: Λαδένιος !Όλοι με φωνάζουν  Λαδένιο !
-Μηλίτσα  :    Λοιπόν , κύριε Λαδένιε ! Δε χρειαζόμαστε αρχηγό ! Κυβερνήτη , όπως είπατε !
-Λαδένιος:  Φαίνεται, ντενεκεδάκια μου , ότι δε με καταλάβατε καλά ! Αποφάσισα να σας κυβερνήσω και θα το κάνω!
-Μηλίτσα  :     Εμείς όμως δε σε θέλουμε !
-Λαδένιος:  Δε σας ρώτησα αν με θέλετε! Είμαι πιο μεγάλος και θα κάνω ό,τι θέλω! Όποιος δε συμφωνεί θα δοκιμάσει αμέσως πόσο δυνατός είμαι!
-Ήλιος : Μάταια προσπάθησαν τα ντενεκεδάκια να τον πείσουν πως είναι μια χαρά μόνα τους και δεν χρειάζονται κανένα να τους κυβερνήσει. Ο Λαδένιος αυτοδιορίστηκε δικτάτορας κι αμέσως άρχισε να τους δίνει διαταγές:
-Λαδένιος:                                                                                              - Να μην τραγουδάτε!
- Να μη χορεύετε!                                                                                  – Να μη μουρμουρίζετε!
- Να μη μιλάτε πάνω από δυο !                                                           – Να μην κάνουν φασαρία τα ντενεκεδόπουλά σας !
- Να μην πηγαίνετε ταξίδια!
- Να μη λέτε το γράμμα Ρ, γιατί δε μ’ αρέσει!                                        - Να με κοιτάτε στα φρύδια , όταν τα σηκώνω!!!!!
- Η μεγαλύτερη γιορτή θα είναι η σημερινή μέρα!
- Αυτά προς το παρόν. Το ταξίδι μου άνοιξε την όρεξη. Σαρδέλα κι εσύ Μηλίτσα , φέρτε μου αμέσως να φάω 30 μήλα, 20 πορτοκάλια, 80 πατάτες, 300 αχλάδια, 18 μπανάνες, 52 μανταρίνια, 60 κεράσια χωρίς κουκούτσια, 36 κουνουπίδια και 48 μελιτζάνες.
-Ήλιος : Και , πιστέψτε με , τα έφαγε όλα!
-Λαδένιος:  Ξυπνήστε με το μεσημέρι για το κανονικό φαί.Και μην φύγετε από κοντά μου για να μου διώχνετε τις μύγες !
-Ήλιος :Χωρίς δεύτερη κουβέντα ξαπλώνει κι αρχίζει ένα δυνατό ροχαλητό , που τράνταξε ολόκληρη τη ντενεκεδούπολη! Τα ντενεκεδάκια βρήκαν την ευκαιρία και συγκεντρώθηκαν για να σκεφτούν και να αποφασίσουν όλα μαζί τι θα κάνουν !
-Μηλίτσα  :    Θα μας τρώει το φαί  μας !
-Σαρδέλας  : Θα μας τυραννάει!
-Βουτυρένιος  :   Δε θα μας αφήνει ούτε να παίζουμε!
 -Μηλίτσα  :   Πώς θα γλυτώσουμε;
-Βουτυρένιος  :   Να του πούμε να τρώει λιγότερο. Είναι ευγενικός και θα συμφωνήσει.
-Σαρδέλας  : Χα! Χα! Χα! Ποιος είναι ευγενικός; Ο Λαδένιος ; Ας γελάσω!
-Μηλίτσα  :   Αχ! Βουτυρένιε μου , κουτός ήσουν και κουτός παραμένεις! Δε θα πετύχεις τίποτα , καημένε μου με το Λαδένιο!
-Βουτυρένιος  :   Εγώ όμως θα πάω και θα δείτε που θα τα καταφέρω !Πλησιάζει προς το Λαδένιο που μόλις έχει ξυπνήσει !Κύριε Λαδένιε! Μήπως μπορείτε να τρώτε λιγότερο;
-Λαδένιος:  Και γιατί παρακαλώ να τρώω λιγότερο;
-Βουτυρένιος  :   Για να φτάνει για όλους μας το φαί!
-Λαδένιος:  Δε με νοιάζει καθόλου , αν φτάνει για όλους το φαί !Κι φύγε από δω γρήγορα μικρέ , μη σηκωθώ και σ’ αρπάξω !
-Βουτυρένιος  :   Ε, καλά μια κουβέντα είπαμε !
-Λαδένιος:  Ακόμα εδώ είσαι;
-Βουτυρένιος  :Επιστρέφοντας στους φίλους του με κατεβασμένα μούτρα ! Είχατε δίκαιο , φίλοι μου , δεν κατάφερα τίποτα μαζί του! Τι μπορούμε να κάνουμε;    
-ΟΚ μπαμ μπαμ :     Έϊ , λοιπόν brothers , εγώ του βρήκα ! Να τουν γκαργκαλάμε , να τουν γκαργκαλάμε μέχρι να δεχτεί αυτά που θέλουμε !
-Σοφός: Μα! Έχεις δει κανένα να συμφωνεί με αυτά που θέλεις , γελώντας ;
-ΟΚ μπαμ μπαμ :     O, no!Ιγώ δε συμφουνώ! Θα πάω να δοκιμάσου! Πλησιάζει το Λαδένιο κι αρχίζει να τον γαργαλάει!
-Λαδένιος:  Χα! χα! χα! χι! χ ι! χι!  χο! χο! χο! χο! Μπράβο! Μπράβο! Σε διορίζω Αρχιγαργαλητή μου! Θα έρχεσαι κάθε πρωί και θα μου γαργαλάς πρώτα από δεξιά κι έπειτα από αριστερά   και μετά θα μου γαργαλάς και τις πατούσες!!!! Σύμφωνοι;
-ΟΚ μπαμ μπαμ :     ok! Γυρίζει χαρούμενος προς τους φίλους του!
-Σαρδέλας  :Τι έκανες, φίλε μου , τα κατάφερες;
-ΟΚ μπαμ μπαμ :    O, no! Im sorry! Το ξέχασα τελείους , γιατί με διόρισε Αρχιγαργαλητή του!
-Σαρδέλας  : Και για την υπόθεσή μας , τι έκανες , λοιπόν;
-ΟΚ μπαμ μπαμ  O , my god! Τίπουτα δεν έκανα! Του ξέχασα!
-Βουτυρένιος  :  - Λοιπόν εγώ το βρήκα. Να του κλείσουμε το στόμα με μαγνήτη, για να μην μπορεί να τρώει.
-Μηλίτσα  :   Αχ! Όχι , Βουτυρένιε μου! Είμαστε ντενεκεδάκια και θα κολλήσουμε όλοι με το μαγνήτη!
-Βουτυρένιος  :  Εγώ , όμως θα πάω , θα πάω , θα πάω και θα δείτε!
-Μηλίτσα  :    Ε, πήγαινε , λοιπόν , πεισματάρη! Μόνο κοντά μας να μην έρθεις , καημένε , και κολλήσουμε όλοι!
-Ήλιος :Αχ , αυτός ο Βουτυρένιος είναι αγύριστο κεφάλι! Και φυσικά κόλλησαν όλα τα ντενεκεδάκια κι ήταν κολλημένα για πολύ ώρα , ώσπου …
-Λαδένιος:  Σαρδέλα, Μηλίτσα , που είστε; Φέρτε μου πάλι φαί !
-Μηλίτσα  :    Πάλι;
-Λαδένιος:  Ο αέρας της ντενεκεδούπολης μου άνοιξε την όρεξη !
Η Μηλίτσα κι ο Σαρδέλας πηγαίνουν το φαγητό!
-Λαδένιος:  Μμμμμμμμμμμμμμμμμ!  Μουρμουρίζει ικανοποιημένος καθώς τρώει !
 -Ήλιος : Τα ντενεκεδάκια απελπισμένα έβλεπαν το Λαδένιο να κατεβάζει τεράστιες ποσότητες φαγητού και μάλιστα έτρωγε τόσο πολύ φαγητό , που μπορεί να χόρταινε ολόκληρη η ντενεκεδούπολη σε μια εβδομάδα ! Αυτό  συνεχίστηκε  για πολύ καιρό ακόμη . Ο Λαδένιος έτρωγε, έπινε του σκασμού, διέταζε και λογαριασμό δεν έδινε σε κανένα. Τα ντενεκεδάκια αγανακτισμένα άρχισαν να σκέφτονται τρόπους για να απαλλαγούν από το στυγνό αυτό  δικτάτορα. Διαταγές , διαταγές , διαταγές …
-Λαδένιος:  - Να διώξε μακριά όλα τα μικρά ντενεκεδάκια! Κάνουν φασαρία και με ενοχλούν!                                             -Να φυσάτε δυνατά , να φεύγουν τα σύννεφα ! Θέλω να βλέπω τον ήλιο !                                                                         -Από εδώ και μπρος όλα τα κορίτσια να φοράτε καφέ φιόγκους κι όλα τα αγόρια καφέ παντελόνια !
-Μηλίτσα  :   Τι θα κάνουμε τώρα ! Κι εμένα δε θα μου πάει καθόλου ο καφέ φιόγκος ! Τι λέτε , παιδιά; (Ψιθυριστά)
-Σαρδέλας  : Ελάτε όλοι στο σπίτι μου απόψε ! Έχω κάτι να σας πω! (Ψιθυριστά)
-Σοφός: Έχω ένα σχέδιο ! Ένα μυστικό σχέδιο ! Χρειάζονται όμως δυο παλικάρια ! Ποιοι θέλουν να έρθουν;
-Σαρδέλας  : Εγώ , εγώ!
-Μηλίτσα  :   Κι εγώ! Κι εγώ! Τι έχεις στο μυαλό σου;
-Σοφός: Βγάζει από την τσέπη του δύο ανοιχτήρια από κονσέρβες .Μ’ αυτά τα εργαλεία , που τα έχουμε δοκιμάσει όλοι, θα επιτεθούν ο Σαρδέλας και η Μηλίτσα στο Λαδένιο .εγώ , σκέφτομαι να τον τρομάξουμε μόνο και να φύγει από την πολιτεία  μας !
-Σαρδέλας : Εγώ λέω να τον κάνουμε πίτα!
-Μηλίτσα  :   Εγώ , λέω να τον διώξουμε μόνο!!!
-Σαρδέλας :  Όχι, πίτα, πίτα , πίτα! Εσείς , παιδιά , τι προτιμάτε; Σκεφτείτε καλά , πριν απαντήσετε!
Η Μηλίτσα κι ο Σαρδέλας πλησιάζουν το Λαδένιο , ενώ αυτός κοιμάται!
-Λαδένιος:  Γιατί με ξυπνάτε; Τι θράσος είναι αυτό;
-Σαρδέλας :  Άκου καλά , λοιπόν κι απάντησέ μας !Φεύγεις τώρα αμέσως από τη  Ντενεκεδούπολη;
-Λαδένιος:  Και γιατί να φύγω; Περνάω καλά εδώ πέρα !Διατάζω , τρώω καλά , δεν πάω πουθενά! Χαζός είμαι να φύγω;
-Σαρδέλας :  Τότε , λοιπόν κι εμείς θα σε κάνουμε πίτα!
-Μηλίτσα  :   Έτσι , που είσαι φουσκωμένος από το πολύ φαί , ούτε ένα βήμα δε θα μπορέσεις να κάνεις !
-Ήλιος: Και πραγματικά σε λίγη ώρα ο Λαδένιος δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν πατημένο τενεκέ! Μαζεύτηκαν τότε όλα τα ντενεκεδάκια της Ντενεκεδούπολης και ζητωκραύγαζαν, σηκώνοντας στους ώμους τους τη Μηλίτσα και τον Σαρδέλα , τα πιο γενναία παλικάρια της πολιτείας τους  !Και ξέρετε τι φώναζαν , παιδάκια , τα ντενεκεδάκια όλα μαζί;
ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!
ΖΗΤΩ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!
 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου