Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011

Ο Άγιος Βασίλης σε έργα τέχνης

Ζήση Ανθή : Πώς προσεγγίζουμε έργα τέχνης στο  νηπιαγωγείο .


Ο Άγιος Βασίλης σε πίνακες ζωγραφικής – Διαθεματική προσέγγιση έργων τέχνης στο νηπιαγωγείο


Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και τα νήπια μιλούν για τον Άγιο Βασίλη και τα δώρα που περιμένουν με λαχτάρα από αυτόν . Μιλούν για το έλκηθρο , τα ταρανδάκια , τους βοηθούς του και την ατελείωτη λίστα με τα παιχνίδια . Λατρεύουν την ερυθρόλευκη στολή του και τους αρέσει να τον ζωγραφίζουν .


Με τον Άγιο Βασίλη ασχολήθηκαν αρκετοί ζωγράφοι  .Πού μπορούμε να βρούμε πίνακες ζωγραφικής με τον Άγιο Βασίλη ; Τα νήπια λένε να ψάξουμε στα βιβλία  ή στο διαδίκτυο . Αναζητούμε έργα τέχνης στο διαδίκτυο και αποθηκεύουμε αυτά που αρέσουν  στα μικρά παιδιά . Στη συνέχεια τα εκτυπώνουμε , για να τα επεξεργαστούμε .( ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Η/Υ)


Στη συνέχεια , αφού τοποθετήσουμε τους εκτυπωμένους πίνακες ζωγραφικής στον πίνακα συζήτησης της παρεούλας  , τα νήπια έχουν τη δυνατότητα να τους παρατηρήσουν , να εντοπίσουν ομοιότητες ή διαφορές και να τους περιγράψουν . (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ)


Η νηπιαγωγός ρωτά τα μικρά παιδιά , δίνοντάς του τη δυνατότητα να εκφραστούν .  Ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο κάθε ζωγράφος στο κάθε έργο ; Ποια χρώματα κυριαρχούν  περισσότερο στα έργα τέχνης ;  Ποια χρώματα χρησιμοποίησε για το φόντο , για τον Άγιο Βασίλη ή τα παιχνίδια ; Πώς νομίζετε ότι αισθανόταν όταν ζωγράφιζε αυτό τον πίνακα ; Ποια είναι η έκφραση του Αϊ Βασίλη και των προσώπων στους πίνακες ζωγραφικής ; Πώς αισθάνεστε  εσείς βλέποντας τον κάθε πίνακα ; Ποιος πίνακας σας αρέσει περισσότερο ; Με ποια κριτήρια επιλέξατε  αυτό τον πίνακα ; Σας άρεσαν τα χρώματα ή κάτι άλλο ; Σε ποιους πίνακες βλέπεις μικρά παιδιά  μέσα στα έργα τέχνης ; Τι κάνουν ; Υπάρχουν ομοιότητες ανάμεσα στα έργα τέχνης ; Ποιες είναι αυτές ; Μπορείτε να περιγράψετε με κάθε λεπτομέρεια τους πίνακες ; (Σ’ αυτή την περίπτωση μπορούμε να επιλέξουμε λίγους πίνακες ζωγραφικής , όπου η κάθε ομάδα θα παρατηρήσει λεπτομερειακά το έργο τέχνης και θα παρουσιάσει το έργο στην υπόλοιπη ομάδα των παιδιών ) .


Τα νήπια μαθαίνουν να χρησιμοποιούν λέξεις που έχουν σχέση με τον Άγιο Βασίλη , όπως : ελαφάκια , ξωτικά , βοηθοί , σάκος , σκούφος , στολή , Ρούντολφ , Β. Πόλος , καμινάδα …


Εκφράζουν τα συναισθήματά τους για το κάθε  έργο τέχνης . Στη συνέχεια μας περιγράφουν το ρόλο που θα ήθελαν να διαδραματίσουν στον πίνακα και τι θα ήθελαν να κάνουν .( βιωματικά ) .


Τα νήπια βλέποντας τους πίνακες μπορούν να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες , τα δώρα που πήραν ή που προσμένουν , αν είδαν Άγιο Βασίλη και πώς ήταν . Επίσης , μπορούν να περιγράψουν τα συναισθήματα που ένιωσαν όταν έλαβαν τα δώρα ή όταν το συνάντησαν  .


Μπορούν να εμπνευστούν από ένα πίνακα και να φτιάξουν  ένα παραμυθάκι που θα το εικονογραφήσουν τα ίδια και θα το βάλουμε στη βιβλιοθήκη της τάξης μας ή μπορούν να διαβάσουν  κάποιο σχετικό παραμύθι  .


Μπορούν να εμπνευστούν από τους πίνακες και να φτιάξουν για όποιον επιθυμούν   μικρά ποιηματάκια – αινιγματάκια.
Τα ζωάκια σα στολίδια ,
στο ελατάκι εκεί ψηλά ,
τον Αϊ – Βασίλη όλα προσμένουν ,
δώρα να πάρουν με χαρά .
Βρες μου τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησέ μου για αυτό !


Πλάι στο τζάκι ο Αϊ Βασίλης
παιχνίδια στις κάλτσες τώρα βάζει !
Ποιους πίνακα τώρα ζητώ ,
πες μου σε παρακαλώ !




Ο Άγιος Βασίλης φανάρι κρατεί ,
στο Ρούντολφ μιλάει
με ζεστή φωνή ,
πως το ταξίδι πια δεν αργεί !
Έφτασε η ώρα να ετοιμαστεί !
Βρες μου τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησέ μου για αυτό !


Τη λίστα διαβάζει με υπομονή
τα δώρα μην ξεχάσει για κάθε παιδί .
Μαντέψτε τον πίνακα που αναζητώ ,
κι ελάτε να γράψουμε κι εμείς γράμμα
στον Αϊ Βασίλη να σας χαρώ !


Επίσης τα νήπια παρατηρούν τους πίνακες και απαντούν σε ερωτήσεις , όπως : Μπορείς να μετρήσεις πόσα παιχνίδια  φαίνονται στο σάκο ; Μπορείς να μετρήσεις πόσα είναι τα ξωτικά  ; Σε πόσα έργα τέχνης υπάρχουν ζώα και πόσα είναι αυτά ; Μπορείς να εντοπίσεις δέντρα σε ορισμένους πίνακες και να τα μετρήσεις  ; Πόσες είναι οι κάλτσες στο τζάκι ; (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ )



Τα νήπια , παρατηρώντας τους πίνακες ζωγραφικής μπορούν να διαπιστώσουν την αλλαγή της φύσης το χειμώνα , που έρχεται και ο Άγιος Βασίλης   ( ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ).






Επίσης , διαπιστώνουν την αγάπη του Αί - Βασίλη για τα ταρανδάκια του .
Επιπλέον , τα νήπια μπορούν να ζωγραφίσουν ατομικά ή ομαδικά κάποιο έργο τέχνης , που τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση .
Μπορούν ακόμη να ακούσουμε και να μάθουμε σχετικά χριστουγεννιάτικα τραγουδάκια , όπως το το δώρο του άγιου Βασίλη , 


Ρούντολφ το ελαφάκι , 


ο Άγιος Βασίλης έρχεται ξανά  κλπ


Είναι πολύ ωραίο να δίνουμε τη δυνατότητα στα νήπια να εκφραστούν με πολλούς τρόπους και να τα αφήσουμε να διασκεδάσουν .
Μια ακόμη πανέμορφη ελαιογραφία με θέμα τον Άγιο Βασίλη μου έστειλε ένα φιλικό μου πρόσωπο , το οποίο ευχαριστώ και συγχαίρω για το έργο του !


6 σχόλια:

  1. καταπληκτική δουλειά!! τι να πω έχω μείνει άφωνη! και οι πίνακες που μας δέιχνεις είναι τόσο όμορφοι και ζωντανοί!Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τέλειο, τέλειο... και ήρθα δεύτερος ...για να μην ανησυχείς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ευχαριστώ πολύ και τους δύο !
    Η αλήθεια είναι ότι δε μπόρεσα να βρω πίνακες από Έλληνες ζωγράφους , παρά μόνο τον τελευταίο , που μου έστειλε ένα αγαπημένο μου φιλικό πρόσωπο ! Τι λέτε; Δεν είναι πανέμορφος ο Άγιος Βασίλης του ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΥΠΕΡΟΧΗ .....ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΑΓΙΩΝ ΒΑΣΙΛΗΔΩΝ ΜΠΡΑΒΟ ΑΝΘΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τέλειο! σου στέλνω το liebster award για το blog σου!

    http://mamafromgreece.blogspot.com/2011/12/and-liebster-award-goes-to.html

    Καλή και δημιουργική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή