Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Οι κανόνες της τάξης μου

Ζήση Ανθή : Οι κανόνες της τάξης σε  καρτέλες για το νηπιαγωγείο .

Οι κανόνες στο νηπιαγωγείο 


Οι κανόνες δεν αφορούν μόνο τα νήπια , αλλά και εμάς τις/τους νηπιαγωγούς . Για να μπορούμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς να δουλεύουμε σε ένα ήρεμο περιβάλλον στο σχολείο , θα πρέπει κι εμείς να μιλάμε χαμηλόφωνα , να φορέσουμε το πιο γλυκό μας χαμόγελο , να μιλάμε με την πιο γλυκιά φωνή μας , να δείχνουμε στα μικρούλια ότι  τα αγαπάμε , ότι τα ακούμε , ότι τα σεβόμαστε !   Να μη βάζουμε ετικέτες στα παιδιά και να δίνουμε την ευκαιρία σε κάθε παιδί να μιλήσει . Είμαστε εκεί για όλα τα παιδιά . Δεν κάνουμε διακρίσεις σε άσχημα και όμορφα παιδιά , σε παιδιά της δικής μας καταγωγής και σε παιδιά διαφορετικής χώρας ή άλλης καταγωγής (ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες ). Όλα είναι παιδιά της τάξης μας κι όλα οφείλουμε να τα αγκαλιάσουμε και να τα κάνουμε να νιώσουν ότι είναι ισότιμα και ασφαλή ! Είμαστε εκεί για να τα κάνουμε να αγαπήσουν από την αρχή το σχολείο! 
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς , με κάθε ευκαιρία που μας δίνεται , μπορούμε να ασχοληθούμε στο νηπιαγωγείο με τους κανόνες που πρέπει να διέπουν την τάξη μας . 
Έτσι , όταν καθόμαστε στην παρεούλα και κάποια νήπια φεύγουν   ή μιλούν συνέχεια ή ενοχλούν το διπλανό τους ή κάνουν αστείες γκριμάτσες , για να αποσπάσουν το ενδιαφέρον των άλλων παιδιών , είναι μια πολλή καλή ευκαιρία να αποφασίσουμε από κοινού τους κανόνες της τάξης μας .
Τα νήπια προτείνουν και η νηπιαγωγός γράφει το συμβόλαιο . Στο τέλος υπογράφεται από όλα τα παιδιά . Τα νήπια  μπορούν να ζωγραφίσουν τον κάθε χρόνο .Αν δεν επιθυμούν να ζωγραφίσουν τα παιδιά , μπορούμε να τα φωτογραφίσουμε και να βάλουμε τις φωτογραφίες πάνω από τον κανόνα , που έχουμε αποφασίσει . 
Το να γράψουμε μόνο τα λόγια , δεν έχει κανένα νόημα για το μικρό παιδί , καθώς λίγα από αυτά μπορούν να διαβάζουν σ' αυτή την ηλικία .Γι' αυτό είναι προτιμότερο να συνοδεύεται με μια αντιπροσωπευτική εικόνα .
Τους κανόνες της τάξης τους χωρίζουμε σε δυο κατηγορίες : στις θετικές συμπεριφορές που οφείλουμε να τις επιβραβεύσουμε και τις αρνητικές που θα πρέπει να σταματήσουμε . 



Τα παιδιά δείχνουν ότι σέβονται τους συμμαθητές τους και την κυρία ή τον κύριο τους , όταν :
  • Κάνουν ησυχία !( Δε βάζουμε και φερμουάρ ! Απλά μου φάνηκε αστεία η εικονίτσα και τη χρησιμοποίησα !)

  • Παίζουν όλοι μαζί !(ομαδικότητα)

  • Τακτοποιούν τα παιχνίδια με τα οποία έπαιξαν !

  • Τακτοποιούν τα βιβλία που ξεφύλλισαν στη βιβλιοθήκη !

  • Ακούν προσεκτικά την κυρία !

  • Ακούν με υπομονή τους συμμαθητές τους !

  • Βοηθούν τα μικρότερα παιδιά να ολοκληρώσουν την εργασία τους !

  • Περπατάει ο ένας πίσω από τον άλλο σε σειρά !

  • Μιλούν χαμηλόφωνα !
  • Όταν θέλουν να μιλήσουν ,  σηκώνουν το χεράκι τους !
  • Καλημερίζουν και χαιρετούν , όταν φεύγουν . Είναι ευγενικοί !
  • Μιλούν  ευγενικά !
  • Τακτοποιούν την τσαντούλα μας στο ειδικό ραφάκι , κρεμάμε το ζακετάκι μας , τακτοποιούν τα προσωπικά μας αντικείμενα !
  • Μοιράζονται τα παιχνίδια !
  • Τρώνε όλοι μαζί ! Περιμένουμε να έρθουν όλοι οι συμμαθητές μας για να ξεκινήσουν να τρώνε το πρωινό ή μεσημεριανό γεύμα τους !

  • Ρωτούν την κυρία , αν μπορούν να βγουν έξω από την αίθουσα , για να πάνε στην τουαλέτα !
Υπάρχουν όμως και κάποιες αρνητικές συμπεριφορές οι οποίες θα πρέπει να αποφεύγονται στο νηπιαγωγείο , τα λεγόμενα ΔΕΝ :
  • Δε μιλάμε όλοι μαζί !Δε διακόπτουμε το συνομιλητή μας !

  • Δεν τσιρίζουμε και δε φωνάζουμε !

  • Δεν χτυπάμε τα άλλα παιδιά !

  • Δεν κλοτσάμε !
  • Δεν τσιμπάμε ! 
  • Δεν δαγκώνουμε !

  • Δεν τραβάμε τα μαλλιά των συμμαθητών μας !

  • Δεν κοροϊδεύουμε ! Δε βγάζουμε γλώσσα , όπως λένε τα ίδια τα παιδιά !

  • Δεν τραβάμε και δεν παίρνουμε τα πράγματα των άλλων παιδιών !

  • Δεν παίρνουμε αντικείμενα του σχολείου στο σπίτι !
  • Δεν καταστρέφουμε τα παιχνίδια της τάξης ! Δεν τα πετάμε ! Δεν τα λερώνουμε !
  • Δε μουντζουρώνουμε τις ζωγραφιές των συμμαθητών μας ! Βασική αρχή : Μην κάνεις κάτι που δε θα ήθελες να κάνουν οι άλλοι σε σένα !

  • Δε σκίζουμε τα βιβλία της βιβλιοθήκης !
  • Δε στεναχωρούμε τους φίλους μας και δεν τους κάνουμε να κλαίνε !


  • Προσέχουμε , όταν χρησιμοποιούμε το ψαλίδι ! Δεν κόβουμε τα μαλλιά μας ούτε τα μαλλιά των συμμαθητών μας !

  • Δεν τρέχουμε μέσα στην τάξη !

  • Δεν παίζουμε μαξιλαροπόλεμο ούτε χοροπηδάμε πάνω στα στρωματάκια που κοιμόμαστε (στο ολοήμερο νηπιαγωγείο )!

  • Όταν τρώμε , δε μιλάμε !
  • Δε βγαίνουμε έξω από την αίθουσα χωρίς να το γνωρίζει η κυρία !
  • Δε φεύγουμε μόνοι μας από το σχολείο ! Περιμένουμε τους γονείς μας !
  • Όταν μπαίνουμε στην αίθουσα , μετά από το διάλειμμα σκουπίζουμε τα πόδια μας στο  χαλάκι ! Δε λερώνουμε την αίθουσα !
  • Δε λέμε ψεματάκια !
  • Δεν κρατάμε αντικείμενα στην παρεούλα !
Κι επειδή τα πολλά ΔΕΝ κουράζουν αφάνταστα το μικρό παιδί και το καταπιέζουν , δεν είναι απαραίτητο να υπάρχουν ! Αν είμαστε εμείς εκεί , συζητάμε και προσέχουμε τα παιδιά , θα ακολουθούνται όλοι οι κανόνες είτε είναι γραμμένοι είτε όχι !

Και για να μην ξεχνάμε ...
 Τους κανόνες τους τηρούμε πρώτα από όλα εμείς οι νηπιαγωγοί !

7 σχόλια:

  1. Ανθή συγχαρητήρια.Βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα τη σελίδα σου ψάχνοντας στο διαδύκτιο υλικό για το ποδήλατο που ασχολούμαστε στο νηπιαγωγείο μας.Εργάζομαι στο 26ο Νηπιαgωγείο Σερρών Είναι μονοθέσιο κλασικό.
    Ηλεκτρονική διεύθυνση:mail@26nip-serron.ser.sch.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ , Τούλα ! Καλή σχολική χρονιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραίοι οι κανόνες σου!!!Σχεδόν τους ίδιους έχουμε κι εμείς, αλλά θα συμπληρώσω τώρα και μερικούς δικούς σου!!Σ'ευχαριστώ !!!φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγχαρητήρια..Πολύ καλή δουλειά..!!! Μου αρέσει πολύ το περίγραμμα που χρησιμοποιείς στους κανόνες. Μπορείς να μου πεις σε παρακαλώ πού μπορώ να το βρω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ , Ευαγγελία !
      Μπορείς να το αναζητήσεις στο διαδίκτυο ως frame (border , bordes ... ) puzzle ή school .

      Διαγραφή
  5. Θα αρχίσω δουλειά σε εναν παιδικο τον Σεπτεμβριο με 5μηνη συμβαση!!Πόσο ενιδιαφέρον αυτό εμ τουσ κανόνες!!!!Μπραβο σας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή