Ζήση Ανθή :Εκπαιδευτικό υλικό ,με ιδέες και δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο .
Διαθεματικές δραστηριότητες για την ημέρα της αποταμίευσης στο νηπιαγωγείο
Η 31η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως ημέρα της αποταμίευσης . Στις 31 Οκτωβρίου του 1924 ιδρύθηκε στο Μιλάνο το Διεθνές Ινστιτούτο Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων .
Στο νηπιαγωγείο υπάρχει η δυνατότητα να κάνουμε πολλές δραστηριότητες για τη μέρα αυτή .
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :
Συζήτηση με τα νήπια για το τι είναι αποταμίευση ( Η συγκέντρωση χρημάτων για ώρα ανάγκης ) , πως γίνεται και πως μας βοηθάει .
Εμπλουτισμός λεξιλογίου : αποταμίευση , αποταμιευτικά προγράμματα , οικονομία , σπατάλη , κατάθεση , ανάληψη , τράπεζα , πιστωτικές κάρτες , δάνειο … Για περισσότερες λεξούλες , δείτε επίσης τους πίνακες αναφοράς για την αποταμίευση στο σύνδεσμο :
Γραφή δικού μας παραμυθιού σχετικό με το θέμα με ένα όμορφο τίτλο που θα διαλέξουν τα παιδιά . (Χρησιμοποιώντας λεξούλες που μάθαμε ) .
Ανάγνωση παραμυθιών , μύθων , ποιημάτων και μικρών ιστοριών για την αποταμίευση .
Αίνιγμα για την αποταμίευση .
Αναγνώριση λογοτύπων των τραπεζών (ανάγνωση ) .
Εκμάθηση παροιμιών , όπως : Φασούλι , το φασούλι γεμίζει το σακούλι . Μάζευε κι ας είναι ρώγες . Μπορείτε να βρείτε περισσότερες στον παρακάτω σύνδεσμο :
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ :
Γνωριμία με τα χρήματα του ευρώ – αξία νομισμάτων .( Είναι μια ευκαιρία να βάλουμε τιμές στα προϊόντα που έχει το μαγαζάκι μας ή να αρχίσουμε να οργανώνουμε και αυτή τη γωνιά ) . Παρατήρηση νομισμάτων : το μέγεθος ποικίλλει ανάλογα με την αξία τους .
Τάισε το γουρουνάκι τόσα ευρώ όσα λέει ο αριθμός .
Πίνακας διπλής εισόδου : Έχω – Δεν έχω κουμπαρά .
Τι λείπει ; Δείχνουμε κέρματα ή χαρτονομίσματα και κρύβουμε κάποιο .
Μπορούμε να κάνουμε μια αριθμογραμμή με γουρουνάκια – κουμπαράδες και αντίστοιχο αριθμό κερμάτων μέχρι το 5 ή το 10 .
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Η/Υ :
Αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο .
Παιχνίδι με το Ram kid του Οκτωβρίου (2007) : Σπάσε τον κουμπαρά , Ξαλάφρωσε το γουρουνάκι , γέμισε τον κουμπαρά …
http://www.4pi.gr/ramkid/swf/indexloader.html
ΠΑΙΔΙ – ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ :
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ :
Κατασκευή κουμπαρά ή πορτοφολιού .
Φροτάζ με κέρματα .
Χαρτοδιπλωτική με φωτοτυπίες χαρτονομισμάτων (origami) .
ΜΟΥΣΙΚΗ :
Το δικό μας τραγούδι . Δανειστήκαμε το ρυθμό από το τραγούδι της ανακύκλωσης .
Βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
στον κουμπαρά μου το μικρό ,
βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
ό,τι μου μένει απ’ το σχολείο .
Αποταμίευση το λένε
κι απ’ τα χρήματα όλα αυτά
θε να πάρουμε βιβλία
και παιχνίδια διαλεχτά !
Βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
στον κουμπαρά μου το μικρό ,
βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ ,
έστω και λιγοστά ευρώ …
Οικονομία θε να κάνω ,
για να πάρω στη μαμά ,
ένα όμορφο δωράκι ,
που κι αυτή το λαχταρά !
Βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
στον κουμπαρά μου το μικρό ,
βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
ό,τι μου μένει απ’ το σχολείο .
Ό,τι δίνει ο παππούς ,
ό,τι δίνει η γιαγιά ,
μες τον κουμπαρά τα βάζω ,
θα τα χρειαστώ μετά …
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Κουκλοθέατρο : Η αποταμίευση στη Λιλιπούπολη .
Δραματοποίηση " τα γουρουνάκια κουμπαράδες" 'η κάποιο άλλο παραμύθι .
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Παιχνίδι : Η σκυταλοδρομία του ευρώ . Σε δυο κουτάκια ή σακουλάκια έχουμε κέρματα του ευρώ . Τα νήπια χωρίζονται σε 2 ομάδες και οι πρώτοι παίχτες τρέχουν γρήγορα να βρουν το κέρμα που ζήτησε η κυρία ή κάποιο παιδί . Αφού βρουν το σωστό κέρμα το βάζουν στο σακουλάκι τους και δίνουν το σακουλάκι στον επόμενο παίχτη . Κερδίζει η ομάδα που θα τελειώσει πιο γρήγορα .
Παραλλαγή του παιχνιδιού : «Πούντο , πούντο το δαχτυλίδι» . Το νήπιο μάνα κρατά στο χεράκι ένα κέρμα αντί για δαχτυλίδι και λέει :
« Πούντο , πούντο το ευρώ μας ;
Ψάξε ψάξε , δε θα το βρεις !
Δε θα το βρεις , δε θα το βρεις ,
το ευρώ μας δε θα το βρεις !»
Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού , τραγουδώντας στην αρχή : « Ψάξε , ψάξε το ευρώ , τραλαλά – τραλαλό ! Ψάξε , ψάξε το ευρώ που το κρύβω στο σχολείο .» Τα νήπια βοηθούν το παιδί που το αναζητεί χτυπώντας παλαμάκια δυνατά , όταν πλησιάζει και σιγανά όταν απομακρύνεται !
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ :
ΙΣΤΟΡΙΑ :
Η ιστορία των νομισμάτων στη χώρα μας . Γνωριμία με παλιότερα νομίσματα , όπως η δραχμή , οι δεκάρες . Τον Ιανουάριο του 2002 καθιερώνεται το ευρώ κι η δραχμή πλέον μπαίνει στην ιστορία …
Ας παρατηρήσουμε τα νομίσματα και τα πρόσωπα που εικονίζονται σε αυτά . Κάθε νόμισμα κρύβει τη δική του ιστορία .
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ :
Νομίσματα άλλων χωρών του κόσμου .
Κύπρου ,
Αλβανίας ,
Βουλγαρίας .
Νομίσματα ευρώ σε άλλες χώρες . Η κάθε χώρα έχει τα δικά της σύμβολα και πρόσωπα .
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ :
Θα θεωρούσα δυσνόητο να αντιληφθούν τα μικρά παιδιά την παραβολή του άφρονος πλουσίου .
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ :
Πώς κατασκευάζονται τα νομίσματα ; Τι υλικά χρησιμοποιούνται ; Πού γίνεται αυτό ; Τι είναι το νομισματοκοπείο ;
http://www.bankofgreece.gr/Pages/el/Bank/Organization/buildings/IETA.aspx
ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Και για όσους μένουν στην Αθήνα , μπορούν να επισκεφτούν το Νομισματικό μουσείο …
Δείτε περισσότερα στον παρακάτω δικτυακό τόπο :
http://www.cityofathens.gr/episkeptes/aksiotheata/moyseia/nomismatiko-moyseio
ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Συζήτηση με τα νήπια για το πώς μπορούμε να αποκτήσουμε χρήματα και πως μπορούμε να τα διαχειριστούμε σωστά , καλύπτοντας πρώτα τις βασικές μας ανάγκες και μετά τις επιθυμίες μας . Τα θέλω των μικρών παιδιών είναι πολλά … τα μπορώ όμως των γονιών τους λίγα !
άριστα δέκα, κι ας μην έχετε βαθμούς στο νηπιαγωγείο... ωραίο και το τραγουδάκι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ για το βαθμό ... και για τη κριτική σου στο τραγουδάκι μου , μουσικέ μου !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ,,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί να πω; Ό,τι και να πω είναι λίγο μπροστά στη δημιουργικότητά σου Ανθή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύγε!!! και ευχαριστούμε που μοιράζεσαι μαζί μας.
μηπως μπορειτε να μου βρειτε πως παει ο ρυθμος του τραγουδιου; υπαρχει σε βιντεακι το τραγουδι της ανακυκλωσης να το ακουσω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τραγούδι της ανακύκλωσης :
Διαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=_aMVpHaUx7c