Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Φόρτωση...

Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2011

Παγκόσμια ημέρα της αποταμίευσης (31/10) - Δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο

Ζήση Ανθή :Εκπαιδευτικό υλικό ,με ιδέες και δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο .


Διαθεματικές δραστηριότητες για την ημέρα της αποταμίευσης  στο νηπιαγωγείο


Η 31η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως ημέρα της αποταμίευσης . Στις 31 Οκτωβρίου του 1924  ιδρύθηκε στο Μιλάνο το Διεθνές Ινστιτούτο Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων .
Στο νηπιαγωγείο υπάρχει η δυνατότητα να κάνουμε πολλές δραστηριότητες για τη μέρα αυτή .

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :
Συζήτηση με τα νήπια για το τι είναι αποταμίευση ( Η συγκέντρωση  χρημάτων για ώρα ανάγκης ) ,  πως γίνεται και πως μας βοηθάει .
Εμπλουτισμός λεξιλογίου : αποταμίευση , αποταμιευτικά προγράμματα ,  οικονομία , σπατάλη , κατάθεση , ανάληψη , τράπεζα , πιστωτικές κάρτες , δάνειο … Για περισσότερες λεξούλες , δείτε επίσης τους πίνακες αναφοράς για την αποταμίευση στο σύνδεσμο :
Γραφή δικού μας παραμυθιού σχετικό με το θέμα με ένα όμορφο τίτλο που θα διαλέξουν τα παιδιά . (Χρησιμοποιώντας λεξούλες που μάθαμε ) .
Ανάγνωση παραμυθιών , μύθων , ποιημάτων και μικρών ιστοριών για την αποταμίευση .
Αίνιγμα για την αποταμίευση .


Αναγνώριση λογοτύπων των τραπεζών (ανάγνωση ) .


Εκμάθηση παροιμιών , όπως : Φασούλι , το φασούλι γεμίζει το σακούλι . Μάζευε κι ας είναι ρώγες . Μπορείτε να βρείτε περισσότερες στον παρακάτω σύνδεσμο :

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  :
Γνωριμία με τα χρήματα του ευρώ – αξία νομισμάτων .( Είναι μια ευκαιρία να βάλουμε τιμές στα προϊόντα που έχει το μαγαζάκι μας ή να αρχίσουμε να οργανώνουμε και αυτή τη γωνιά ) . Παρατήρηση νομισμάτων : το μέγεθος  ποικίλλει ανάλογα με την αξία τους .
Τάισε το γουρουνάκι τόσα ευρώ όσα λέει ο αριθμός .
Πίνακας διπλής εισόδου : Έχω – Δεν έχω κουμπαρά .


Τι λείπει ; Δείχνουμε κέρματα ή χαρτονομίσματα και κρύβουμε κάποιο .
Μπορούμε να κάνουμε μια αριθμογραμμή με γουρουνάκια – κουμπαράδες και αντίστοιχο αριθμό κερμάτων μέχρι το 5 ή το 10 .

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Η/Υ  :
Αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο .
Παιχνίδι με το Ram kid του Οκτωβρίου  (2007)  : Σπάσε τον κουμπαρά , Ξαλάφρωσε το γουρουνάκι , γέμισε τον κουμπαρά …
http://www.4pi.gr/ramkid/swf/indexloader.html

ΠΑΙΔΙ – ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  :
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ :
Κατασκευή κουμπαρά ή πορτοφολιού .
Φροτάζ με κέρματα .
Χαρτοδιπλωτική με φωτοτυπίες χαρτονομισμάτων (origami)  .


ΜΟΥΣΙΚΗ :
Το δικό μας τραγούδι . Δανειστήκαμε το ρυθμό από το τραγούδι της ανακύκλωσης .
Βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
στον κουμπαρά μου το μικρό ,
βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
ό,τι μου μένει απ’ το σχολείο .

Αποταμίευση το λένε
κι απ’ τα χρήματα όλα αυτά
θε να πάρουμε βιβλία
και παιχνίδια διαλεχτά !

Βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
στον κουμπαρά μου το μικρό ,
βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ ,
έστω και λιγοστά ευρώ …

Οικονομία θε να κάνω ,
για να πάρω στη μαμά ,
 ένα όμορφο δωράκι ,
 που κι αυτή το λαχταρά !

Βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
στον κουμπαρά μου το μικρό ,
βάλε κι εσύ , βάζω κι εγώ
ό,τι μου μένει απ’ το σχολείο .

Ό,τι δίνει ο παππούς ,
ό,τι δίνει η γιαγιά ,
μες τον κουμπαρά τα βάζω ,
θα τα χρειαστώ μετά …

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Κουκλοθέατρο : Η αποταμίευση στη Λιλιπούπολη  .
Δραματοποίηση " τα γουρουνάκια κουμπαράδες" 'η κάποιο άλλο παραμύθι .
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Παιχνίδι : Η σκυταλοδρομία του ευρώ . Σε δυο κουτάκια  ή σακουλάκια  έχουμε κέρματα του ευρώ . Τα νήπια χωρίζονται σε 2 ομάδες και οι πρώτοι παίχτες τρέχουν γρήγορα να βρουν το κέρμα που ζήτησε η κυρία ή κάποιο παιδί . Αφού βρουν το σωστό κέρμα το βάζουν στο σακουλάκι τους και δίνουν το σακουλάκι στον επόμενο παίχτη . Κερδίζει η ομάδα που θα τελειώσει πιο γρήγορα .
Παραλλαγή του παιχνιδιού : «Πούντο , πούντο το δαχτυλίδι»  . Το νήπιο μάνα κρατά στο χεράκι ένα κέρμα αντί για δαχτυλίδι και λέει :
« Πούντο , πούντο το ευρώ μας ;
Ψάξε ψάξε , δε θα το βρεις !
Δε θα το βρεις , δε θα το βρεις ,
το ευρώ μας δε θα το βρεις !»
Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού , τραγουδώντας στην αρχή : « Ψάξε , ψάξε το ευρώ , τραλαλά – τραλαλό ! Ψάξε , ψάξε το ευρώ που το κρύβω στο σχολείο .» Τα νήπια βοηθούν το παιδί που το αναζητεί χτυπώντας παλαμάκια δυνατά , όταν πλησιάζει και σιγανά όταν απομακρύνεται !

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ :
ΙΣΤΟΡΙΑ :
Η ιστορία των νομισμάτων στη χώρα μας . Γνωριμία με παλιότερα νομίσματα , όπως η δραχμή , οι δεκάρες .  Τον Ιανουάριο του 2002 καθιερώνεται το ευρώ κι η δραχμή πλέον μπαίνει στην ιστορία …


Ας παρατηρήσουμε τα νομίσματα και τα πρόσωπα που εικονίζονται σε αυτά . Κάθε νόμισμα κρύβει τη δική του ιστορία  .



ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ :
Νομίσματα άλλων χωρών του κόσμου .
Κύπρου , 


Αλβανίας , 


Βουλγαρίας .

Νομίσματα ευρώ σε  άλλες χώρες . Η κάθε χώρα έχει τα δικά της σύμβολα και πρόσωπα .



ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ :
Θα θεωρούσα δυσνόητο να αντιληφθούν τα μικρά παιδιά την παραβολή του άφρονος πλουσίου .
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ :
Πώς κατασκευάζονται τα νομίσματα ; Τι υλικά χρησιμοποιούνται ; Πού γίνεται αυτό ; Τι είναι το νομισματοκοπείο ;
http://www.bankofgreece.gr/Pages/el/Bank/Organization/buildings/IETA.aspx


ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Και για όσους μένουν στην Αθήνα , μπορούν να επισκεφτούν το Νομισματικό μουσείο … 


Δείτε περισσότερα στον παρακάτω δικτυακό τόπο :
http://www.cityofathens.gr/episkeptes/aksiotheata/moyseia/nomismatiko-moyseio

ΑΓΩΓΗ  ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Συζήτηση με τα νήπια για το πώς μπορούμε να αποκτήσουμε χρήματα και πως μπορούμε να τα διαχειριστούμε σωστά , καλύπτοντας πρώτα τις βασικές μας ανάγκες και μετά τις επιθυμίες μας . Τα θέλω των μικρών παιδιών είναι πολλά … τα μπορώ όμως των γονιών τους λίγα !