Ζήση Ανθή :Εκπαιδευτικό υλικό ,με ιδέες και δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο .
Σχέδιο εργασίας : Η ελληνική σημαία και οι σημαίες του κόσμου .
Καθώς ήδη είχαμε μιλήσει στο σχολείο για τη σημαία μας ,την ιστορία της , τα χρώματά της και είχαμε διαβάσει ποιηματάκια , εικονόλεξα και το ασπρογάλανο πανί από το Ανθολόγιο της Α και Β Δημοτικού ,
έφερα στο σχολείο ένα κουτί με πολλές σημαίες από πολλές χώρες του κόσμου με σκοπό να τις δούνε τα νήπια , να τις παρατηρήσουν και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές .
Στην αρχή τις απλώσαμε στο χαλάκι της παρεούλας και τα νήπια έκαναν τις πρώτες τους παρατηρήσεις και τα πρώτα τους σχόλια ! ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
- Κυρία , κοίτα ! Βρήκα μια σημαία με ένα ουράνιο τόξο (δωράκι από τη φίλη μου , Χαρά ) !
- Κοίτα ! Υπάρχει κι άλλη , αλλά δεν είναι ίδια !
- Κοίτα ! Υπάρχει κι άλλη , αλλά δεν είναι ίδια !
- Κυρία , εμείς στη Βουλγαρία έχουμε μια σημαία που έχει κόκκινο, άσπρο και πράσινο χρώμα .(Αναζητώντας , βρήκε τη σημαία της Ουγγαρίας και της Ιταλίας , που έχει τα ίδια χρώματα . ) Γιατί υπάρχουν σημαίες που έχουν τα ίδια χρώματα ;
- Και της ΑΕΚ !
- Άρα και οι ομάδες έχουν σημαιούλες , είπα . Πού αλλού έχετε δει σημαιούλες ;
- Στα γενέθλια βάζουμε σημαιάκια !
- Εκεί έχει σημαίες κι από άλλες χώρες , είπε κάποιο .
- Και τι μπορούμε να κάνουμε με αυτές τις σημαίες που έχουμε εδώ , ξαναρώτησα .
- Μπορούμε να βρούμε σημαίες που μοιάζουν . Που έχουν τα ίδια χρώματα ή τα ίδια σχέδια .
Προβληματιζόμαστε για το τι μπορεί να σημαίνουν ορισμένα από αυτά . Και καταλήγουμε σε ορισμένα συμπεράσματα .Έτσι , μπορούμε να δούμε ότι σταυρό πέρα από την ελληνική σημαία ,έχει και η Ελβετία , ο ερυθρός σταυρός , η Τόγκα .
Οι σημαίες των μουσουλμανικών χωρών έχουν ως κοινό το μισοφέγγαρο και το αστέρι , όπως η Τουρκία , η Τυνησία , η Αλγερία το Τουρκμενιστάν .
Αντίστοιχα χώρες που είναι κοντά η μια στην άλλη μπορεί να μοιάζουν . όπως η Σουηδία, η Νορβηγία , Φινλανδία ,η Ισλανδία , η Δανία .
Σημαίες που ήταν πρώην βρετανικές αποικίες έχουν στη μια άκρη τους και τη βρετανική σημαία ..Τέτοιες είναι : η σημαία της Αυστραλίας , της Νέας Ζηλανδίας ,των νησιών Φίτζι , Τουβαλού, Κουκ και Νιουέ .
Οι σημαίες , επίσης , μπορεί να δείχνουν τη γεωγραφική θέση κάποιας χώρας . Οι χώρες που είναι παραθαλάσσιες ή είναι νησιά και φαίνεται αυτό και στις σημαίες τους είναι : η Κύπρος , το Κιριμπάτι ,το Γκουάμ .
Οι σημαίες μπορεί επίσης να έχουν και άλλα σύμβολα, όπως η σημαία της Αιγύπτου , τον αετό , που είναι δείγμα της αρχιτεκτονικής και γλυπτικής κατά την περίοδο των Φαραώ . Αετό βλέπουμε ακόμη στη σημαία της Αλβανίας .
Πολλά κράτη αντλούν τα σύμβολά τους από τον ήλιο , το φεγγάρι , τη θάλασσα, τα ζώα , τα φυτά . Τα χρώματά τους , επίσης μπορεί να μοιάζουν αλλά έχουν διαφορετική διάταξή ή και προστιθέμενο σύμβολο .Οι συχνοί πόλεμοι οδήγησαν στην αναγκαιότητα των σημαιών .
Σήμερα , βέβαια, πέρα από τα κράτη σημαίες έχουν και οι εμπορικές επιχειρήσεις οι ομάδες και οι οργανώσεις (πολιτικές , περιβαλλοντικές κ.α.) .
Πολλά κράτη αντλούν τα σύμβολά τους από τον ήλιο , το φεγγάρι , τη θάλασσα, τα ζώα , τα φυτά . Τα χρώματά τους , επίσης μπορεί να μοιάζουν αλλά έχουν διαφορετική διάταξή ή και προστιθέμενο σύμβολο .Οι συχνοί πόλεμοι οδήγησαν στην αναγκαιότητα των σημαιών .
Σήμερα , βέβαια, πέρα από τα κράτη σημαίες έχουν και οι εμπορικές επιχειρήσεις οι ομάδες και οι οργανώσεις (πολιτικές , περιβαλλοντικές κ.α.) .
Κι έτσι ξεκινήσαμε … ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Και τα νήπια σκέφτηκαν να κάνουμε ένα βιβλιαράκι με τα χρώματα των σημαιών .
Σημαίες με αστεράκια … και φυσικά τα μετρήσαμε .
Παρατήρησαν ότι ορισμένες σημαίες είχαν ένα αστεράκι , όπως της Τουρκίας , ενώ η σημαία της Κίνας έχει 5 αστεράκια και των Η.Π.Α 50 ! Αυτά δεν τα μετρήσανε , αλλά τους είπα ότι είναι τόσα , όσα και οι πολιτείες τους !
Παρατήρησαν ότι ορισμένες σημαίες είχαν ένα αστεράκι , όπως της Τουρκίας , ενώ η σημαία της Κίνας έχει 5 αστεράκια και των Η.Π.Α 50 ! Αυτά δεν τα μετρήσανε , αλλά τους είπα ότι είναι τόσα , όσα και οι πολιτείες τους !
Παρατηρώντας τις σημαίες , εκφράζονται με έννοιες , όπως :πάνω από , κάτω από , δίπλα , στο κέντρο , πάνω αριστερά …
ΠΑΙΔΙ – ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ :
Ατομική εργασία : ζωγραφίζουμε την ελληνική σημαία , με σκοπό να την κρατάμε και να κυματίζει την ημέρα της γιορτής .
Ζωγραφίζουμε σημαίες άλλων χωρών .
Κατασκευή : η σημαία της τάξης με δαχτυλομπογιές .
Μια υπέροχη δραστηριότητα μου έστειλε και η φίλη και συνάδελφός μου , Χαρά Σκούρα ! Πατατοτυπωματάκια σε ένα ποιηματάκι της ίδιας , εμπνευσμένο από το ασπρογάλανο πανί της Γαλάτειας Σουρέλη .
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ :
Θεατρικό : «σημαιοστολισμός» ( από το περιοδικό : παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού) .
ΜΟΥΣΙΚΗ :
Μαθαίνουν τα νήπια τον εθνικό ύμνο .
Τραγουδάμε και μαθαίνουμε τραγουδάκια για τη σημαία .
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Κάναμε παρέλαση , κρατώντας ο καθένας από μια σημαία και δίνοντας η νηπιαγωγός κάθε φορά το σύνθημα για να παρελάσει η κάθε ομάδα . .
Παίξαμε τα παιχνίδια , όπως ποια σημαία να διαλέξω (παραλλαγή του ποια κορδέλα να διαλέξω ) .
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ :Είδαμε τις σημαίες του κόσμου στην υδρόγειο σφαίρα και συμβουλευτήκαμε λίστες αναφοράς που είχα ήδη από περασμένη σχολική χρονιά .
Ανθή όχι μόνον τέλειο αλλά και ολοκληρωμένο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ , Λάμπρο μου !! Καλή σου μέρα !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήPOLY OMORFO EYXARISTOYME!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ , αγαπητή μου ! Καλή συνέχεια και πάντα επιτυχίες και στο δικό σου ιστολόγιο !
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτική δουλειά!!!Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή