Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011

Από το τραγούδι του 9 στην πρόσθεση

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό και ιδέες για το πως επεξεργαζόμαστε ένα τραγούδι στο νηπιαγωγείο .

Από το τραγούδι του 9 στην πρόσθεση και τη δημιουργική έκφραση



Τα τραγούδια της Κατερίνας Γιαννίκου με τους αριθμούς αρέσουν ιδιαίτερα σε όλα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας . Ο ρυθμός τους τα καθιστά ευκολομνημόνευτα κι ευχάριστα .
Πώς μπορούμε να τα επεξεργαστούμε στο νηπιαγωγείο; 
Τι δραστηριότητες μπορούμε να κάνουμε; 
Με οδηγό τη φαντασία και τη δημιουργική μας διάθεση μπορούμε να κάνουμε άπειρες δραστηριότητες . 
Εδώ θα ασχοληθούμε με το τραγούδι του 9 .




Θα σας παρουσιάσω παρακάτω μερικές ιδέες και εποπτικό υλικό , που έφτιαξα και χρησιμοποίησα στο νηπιαγωγείο που εργάζομαι .


                                              ΤΡΑΓΟΥΔΙ :ΕΝΝΕΑ



Σε μια κυψέλη ζούσανε
ΕΝΝΕΑ μελισσούλες
που ήτανε καλές
και τακτικές νοικοκυρούλες .

Και μια , και δυο , και τρείς ,
και τέσσερις , και πέντε , και έξι ,
κι επτά , κι οκτώ , κι ΕΝΝΙΑ
μελισσούλες αγκαλιά !

Όλη τη μέρα δούλευαν
οι ΕΝΝΕΑ μελισσούλες
μελάκι φτιάχνανε  γλυκό
μες τις μικρές τρυπούλες .
Και μια , και δυο …

Οκτώ κι ένα κάνει ΕΝΝΙΑ.
Επτά και δύο κάνει ΕΝΝΙΑ .
Έξι και τρία κάνει ΕΝΝΙΑ .
Πέντε και τέσσερα  ΕΝΝΙΑ
Μελισσούλες αγκαλιά

Μια αρκουδίτσα είδε
τις ΕΝΝΕΑ μελισσούλες
κι αρκουδίτσες , ξέρετε ,
είναι πολύ λιχούδες .
Και μια , και δυο …

Η αρκουδίτσα έφαγε
το μέλι απ’ την κηρήθρα
και οι μελισσούλες θύμωσαν
πάρα πολύ , στ’ αλήθεια .
Και μια , και δυο …

Κυνήγι άρχισαν τρελό
μες στο μεγάλο δάσος
κι η αρκουδίτσα φώναξε :
«Συγγνώμη , έκανα λάθος !»
Και μια , και δυο ….

Οι μελισσούλες τ’ άκουσαν
και χάρηκαν πολύ
με τη ν αρκούδα έγιναν
φίλοι κολλητοί .
Και μια , και δυο ….

Οκτώ κι ένα κάνει ΕΝΝΙΑ.
Επτά και δύο κάνει ΕΝΝΙΑ .
Έξι και τρία κάνει ΕΝΝΙΑ .
Πέντε και τέσσερα  ΕΝΝΙΑ
Μελισσούλες αγκαλιά .

 (ΠΑΙΔΙ - ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ)

Με έναυσμα το τραγούδι μπορούμε να μιλήσουμε για τα υποκοριστικά (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ) . 
μέλισσα - μελισσούλα 
νοικοκυρά - νοικοκυρούλα ...
Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με τα ονόματα των παιδιών της τάξης , λέγοντας το καθένα το υποκοριστικό του (το χαϊδευτικό του ) .















Τα νήπια μπορούν να παίξουν στην παρεούλα με καρτέλες με μελισσούλες και να προσπαθήσουν να κάνουν τις προσθέσεις , όπως και στο τραγούδι . (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)



Μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν και τις παρακάτω καρτέλες . Οι καρτέλες αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στη Α Δημοτικού.































Τέλος μπορούμε να δώσουμε και ένα φύλλο εργασίας στα νήπια .




ΤμΜ
μ