Ζήση Ανθή :Τα έντομα στην τέχνη - ιδέες και δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο .
Ένα από τα θέματα που αγαπούν πολύ τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας είναι οι πεταλούδες και τα άλλα ζουζουνάκια και αυτό το δείχνουν στα ιχνογραφήματά τους . Λατρεύουν τη φύση και μεταφέρουν όσα τους έχουν κάνει εντύπωση στις ζωγραφιές τους .
Αγαπημένο θέμα στα έργα τέχνης των μεγάλων ζωγράφων είναι τα έντομα , ιδιαίτερα η πεταλούδες , οι πασχαλίτσες και οι λιβελούλες . Τι λέτε να τους παρακίνησε στο να τα ζωγραφίσουν ; Τα χρώματά τους ; Η αγάπη τους προς αυτά ; Οι μαγευτικές πτήσεις τους ;
Αν αναζητήσει κάποιος έργα ζωγραφικής με έντομα θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν πίνακες με σκορπιούς , μυρμήγκια , τζιτζίκια ...
Πώς επεξεργαζόμαστε τα έργα τέχνης στο νηπιαγωγείο;
Αφού αναζητήσουμε με τα νήπια πίνακες ζωγραφικής , με θέμα τα έντομα και τους εκτυπώσουμε , στη συνέχεια μπορούμε να τους παρατηρήσουμε , να τους περιγράψουμε και να εκφράσουμε τα συναισθήματα μας . Τι χρώματα έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε ζωγράφος ; Πώς νιώθεις , όταν βλέπεις αυτό τον πίνακα ;
Μπορούμε να φτιάξουμε ποιηματάκια και να ζητήσουμε από τα παιδιά να βρουν σε ποιον πίνακα αναφέρεται το καθένα .
Τα νήπια στην αρχή της χρονιάς περιγράφουν λακωνικά τα έργα τέχνης . Όταν ,όμως επεξεργάζονται συχνά έργα τέχνης , αρχίζουν να χρησιμοποιούν πλουσιότερο λεξιλόγιο .
Αν καταγράψετε την περιγραφή του κάθε παιδιού για ένα έργο τέχνης (ανά τρίμηνο - διαφορετικό πίνακα κάθε φορά ) , μπορείτε να διαπιστώσετε τη διεύρυνση του λεξιλογικού πλούτου . Αυτή την καταγραφή σας μπορείτε να τη βάλετε και στον ατομικό φάκελο του παιδιού - portfolio .
Έργα τέχνης με έντομα στο νηπιαγωγείο .
Ένα από τα θέματα που αγαπούν πολύ τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας είναι οι πεταλούδες και τα άλλα ζουζουνάκια και αυτό το δείχνουν στα ιχνογραφήματά τους . Λατρεύουν τη φύση και μεταφέρουν όσα τους έχουν κάνει εντύπωση στις ζωγραφιές τους .
Αγαπημένο θέμα στα έργα τέχνης των μεγάλων ζωγράφων είναι τα έντομα , ιδιαίτερα η πεταλούδες , οι πασχαλίτσες και οι λιβελούλες . Τι λέτε να τους παρακίνησε στο να τα ζωγραφίσουν ; Τα χρώματά τους ; Η αγάπη τους προς αυτά ; Οι μαγευτικές πτήσεις τους ;
Αν αναζητήσει κάποιος έργα ζωγραφικής με έντομα θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν πίνακες με σκορπιούς , μυρμήγκια , τζιτζίκια ...
Πώς επεξεργαζόμαστε τα έργα τέχνης στο νηπιαγωγείο;
Αφού αναζητήσουμε με τα νήπια πίνακες ζωγραφικής , με θέμα τα έντομα και τους εκτυπώσουμε , στη συνέχεια μπορούμε να τους παρατηρήσουμε , να τους περιγράψουμε και να εκφράσουμε τα συναισθήματα μας . Τι χρώματα έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε ζωγράφος ; Πώς νιώθεις , όταν βλέπεις αυτό τον πίνακα ;
Μπορούμε να φτιάξουμε ποιηματάκια και να ζητήσουμε από τα παιδιά να βρουν σε ποιον πίνακα αναφέρεται το καθένα .
Με τα γαλάζια της φτερά ,
μες στα λιβάδια τριγυρνά .
Ψάξε τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησε μου γι' αυτό !
Σε ροζ λουλούδι στάθηκε
μα ήρθε η ώρα πια
να φύγει μακριά .
Ψάξε τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησε μου γι' αυτό !
Ροζ μαργαρίτες σιμά σιμά ,
μια πεταλούδα καλούν κοντά .
Σε ποιο απ' τα τρία θε να καθίσει ,
να ξαποστάσει και να δειπνήσει ;
Στάσου πεταλουδίτσα μου ,
κάθισε στο χεράκι ,
νά 'ξερες πόσο σε αγαπώ
της λέει ένα παιδάκι !
Σ' ένα βάζο με λουλούδια
τριγυρνάει χαρωπή
κι ένα όμορφο πουλάκι ,
διόλου δεν παρατηρεί
το μικρό το ζουζουνάκι ,
πού 'ναι πίσω στο βαζάκι .
Απ΄το λουλούδι γύρη ρουφά ,
τη δουλειά δε σταματά!
Ψάξε τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησε μου τώρα γι' αυτό !
Ένα λουλούδι αναζητά ,
που λέτε να σταθεί παιδιά ;
Ψάξε τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησέ μου τώρα γι ' αυτό !
Μες τα καλάμια φτερουγίζει ,
χρώματα μαγικά χαρίζει !
Ψάξε τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησε μου γι' αυτό !
Με τα μεγάλα της φτερά ,
άσπρα , μαύρα , καφετιά ,
φτερουγίζει με χαρά .
Ψάξε τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησε μου τώρα γι' αυτό !
Σ' ένα τριαντάφυλλο σιμά
φτερουγίσει όλο χαρά
με τα διάφανα φτερά .
Ψάξε τον πίνακα που σου ζητώ
και μίλησε μου τώρα γι' αυτό !
Τα νήπια , στο τέλος μπορούν να γίνουν οι μικροί καλλιτέχνες και να ζωγραφίσουν ατομικά ή ομαδικά τον πίνακα που τους άρεσε περισσότερο !
Τα νήπια στην αρχή της χρονιάς περιγράφουν λακωνικά τα έργα τέχνης . Όταν ,όμως επεξεργάζονται συχνά έργα τέχνης , αρχίζουν να χρησιμοποιούν πλουσιότερο λεξιλόγιο .
Αν καταγράψετε την περιγραφή του κάθε παιδιού για ένα έργο τέχνης (ανά τρίμηνο - διαφορετικό πίνακα κάθε φορά ) , μπορείτε να διαπιστώσετε τη διεύρυνση του λεξιλογικού πλούτου . Αυτή την καταγραφή σας μπορείτε να τη βάλετε και στον ατομικό φάκελο του παιδιού - portfolio .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου