Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο, 18 Ιουνίου 2011

Αινίγματα για το μήνα Μάιο

Ζήση Ανθή : Πώς φτιάχνουμε αινίγματα στο νηπιαγωγείο ;

Αινίγματα για το Μάιο



Τα νήπια λατρεύουν τα αινίγματα . Έτσι , όταν δε βρίσκουμε στη βιβλιογραφία κάποιο αίνιγμα , μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας αινίγματα είτε με τα παιδιά είτε εμείς οι ίδιοι οι νηπιαγωγοί .



Αφού επιλέξουμε το θέμα , μπορούμε να σκεφτούμε κάποια χαρακτηριστικά ευδιάκριτα και γνωστά στα παιδιά , ώστε να μπορούν με λίγη σκέψη να απαντήσουν . Για παράδειγμα , το μήνα Μάιο ωριμάζουν τα κεράσια κι ανθίζουν πολλά  λουλούδια. Χρησιμοποιώντας αυτά τα χαρακτηριστικά και άλλα επίσης γνωστά σε όλα τα παιδιά της τάξης , μπορούμε στη συνέχεια να τα χρησιμοποιήσουμε είτε σε μικρά τετράστιχα , είτε  σε πεζό λόγο . 


Μπορούμε να ρωτήσουμε απλά στα παιδιά : 
Πείτε μου ποιο μήνα ανθίζουν τα πιο πολλά τριαντάφυλλα ;
Ωστόσο , είναι προτιμότερο , αν κι εφόσον τα καταφέρνουμε , να χρησιμοποιούμε ποιητικό λόγο , με ομοιοκαταληξία . Αυτό βοηθά το παιδί της προσχολικής ηλικίας να το απομνημονεύσει πιο εύκολα . Επίσης , τα παιδάκια με μαθησιακές δυσκολίες είναι πιο εύκολο να τα απομνημονεύσουν και να αποδεχθούν  αυτό τον τρόπο μάθησης . 


Ένας μήνας με κεράσια 
στου αγρού μας τα καφάσια . 
Για ποιο μήνα σου μιλώ ; 
Πες μου , σε παρακαλώ !

Ο Μάιος 



Ένας μήνας δίχως ρο , 
με λουλούδια ένα σωρό ! 
Ποιος είναι , να σε χαρώ ;
Πες μου , σε εκλιπαρώ!

Ο Μάιος 




Τα αινίγματα μπορούν , αν θέλουν να τα ζωγραφίσουν τα παιδιά . Μερικές φορές ζητούν να τα επαναλάβουμε ή να τα απομνημονεύσουν . Ας τα ενθαρρύνουμε να δημιουργήσουν ξ=και τα δικά τους αινίγματα και να εκφραστούν !

Φτιάξτε κι εσείς τα δικά σας μαντέματα και καλή τύχη !