Ζήση Ανθή : Πώς φτιάχνουμε αινίγματα στο νηπιαγωγείο ;
Αινίγματα για το Μάιο
Τα νήπια λατρεύουν τα αινίγματα . Έτσι , όταν δε βρίσκουμε στη βιβλιογραφία κάποιο αίνιγμα , μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας αινίγματα είτε με τα παιδιά είτε εμείς οι ίδιοι οι νηπιαγωγοί .
Αφού επιλέξουμε το θέμα , μπορούμε να σκεφτούμε κάποια χαρακτηριστικά ευδιάκριτα και γνωστά στα παιδιά , ώστε να μπορούν με λίγη σκέψη να απαντήσουν . Για παράδειγμα , το μήνα Μάιο ωριμάζουν τα κεράσια κι ανθίζουν πολλά λουλούδια. Χρησιμοποιώντας αυτά τα χαρακτηριστικά και άλλα επίσης γνωστά σε όλα τα παιδιά της τάξης , μπορούμε στη συνέχεια να τα χρησιμοποιήσουμε είτε σε μικρά τετράστιχα , είτε σε πεζό λόγο .
Μπορούμε να ρωτήσουμε απλά στα παιδιά :
Πείτε μου ποιο μήνα ανθίζουν τα πιο πολλά τριαντάφυλλα ;
Ωστόσο , είναι προτιμότερο , αν κι εφόσον τα καταφέρνουμε , να χρησιμοποιούμε ποιητικό λόγο , με ομοιοκαταληξία . Αυτό βοηθά το παιδί της προσχολικής ηλικίας να το απομνημονεύσει πιο εύκολα . Επίσης , τα παιδάκια με μαθησιακές δυσκολίες είναι πιο εύκολο να τα απομνημονεύσουν και να αποδεχθούν αυτό τον τρόπο μάθησης .
Ένας μήνας με κεράσια
στου αγρού μας τα καφάσια .
Για ποιο μήνα σου μιλώ ;
Πες μου , σε παρακαλώ !
Ο Μάιος
Ένας μήνας δίχως ρο ,
με λουλούδια ένα σωρό !
Ποιος είναι , να σε χαρώ ;
Πες μου , σε εκλιπαρώ!
Ο Μάιος
Τα αινίγματα μπορούν , αν θέλουν να τα ζωγραφίσουν τα παιδιά . Μερικές φορές ζητούν να τα επαναλάβουμε ή να τα απομνημονεύσουν . Ας τα ενθαρρύνουμε να δημιουργήσουν ξ=και τα δικά τους αινίγματα και να εκφραστούν !
Φτιάξτε κι εσείς τα δικά σας μαντέματα και καλή τύχη !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου