Ζήση Ανθή : Εκπαιδευτικό υλικό - λίστες αναφοράς με τα θετικά και αρνητικά από τη χρήση του αυτοκινήτου , τα μέσα μαζικής μεταφοράς , ιδέες και ένα φύλλο εργασίας γ για το νηπιαγωγείο .
Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο
Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο … γιατί αλήθεια καθιερώθηκε από τη στιγμή που το αυτοκίνητο προσφέρει τόσα πολλά στον άνθρωπο ; Χάρη στο αυτοκίνητο μπορούν να πάνε οι μεγάλοι γρηγορότερα στη δουλειά τους , μπορούν να κουβαλήσουν τα ψώνια τους από το σούπερ μάρκετ , μπορούν να πάνε διακοπές , ταξίδια , επισκέψεις , σε γάμους , στο σχολείο , στο γιατρό … (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ – Προφορική επικοινωνία )
Ας σκεφτούμε όμως και την αρνητική χρήση του αυτοκινήτου , το οποίο μολύνει τον αέρα που αναπνέουμε , προκαλεί ηχορύπανση με τη διαρκή κίνηση στους αυτοκινητόδρομους , τα κορναρίσματα και τις φωνές . Οι άνθρωποι γίνονται περισσότερο ανυπόμονοι , δεδομένου ότι μειώνεται ο χρόνος που κάνουν μια διαδρομή κι όταν αυτό δεν είναι εφικτό τα νεύρα τους είναι τεταμένα και φωνάζουν , βρίζουν κλπ. Επίσης προκαλούνται ατυχήματα ,καθώς τα παιδιά δεν έχουν χώρους για να παίξουν ή και δυστυχήματα από την απροσεξία των οδηγών και τη μη τήρηση του κυρίου ΚΟΚ .
Γιατί οι άνθρωποι αποφάσισαν να καθιερώσουν μια ημέρα όπυ τα αυτοκίνητα θα είναι σταματημένα ; Πώς είναι η κίνηση στους δρόμους και ειδικά στους αυτοκινητόδρομους ; Πού παρκάρουν τα αυτοκίνητα οι οδηγοί στις πόλεις ; Μπορούν να παίξουν τα παιδιά ; Μπορούν να περάσουν οι πεζοί , τα καρότσια ή τα ειδικά αμαξίδια από τους δρόμους και τα πεζοδρόμια ; Η συσσώρευση πολλών αυτοκινήτων σε μια πόλη τι προκαλεί ; (νέφος – ρύπανση της ατμόσφαιρας ) Κι αυτό στη συνέχεια τι προκαλεί στον ανθρώπινο οργανισμό ; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα ανακύπτουν .
Επειδή λοιπόν το περιβάλλον είναι δική μας υπόθεση να το προστατεύσουμε καθιερώθηκε η ημέρα χωρίς αυτοκίνητο . Την ημέρα αυτή γίνονται διάφορες εκδηλώσεις , όπως ποδηλατικοί αγώνες , σε πολλούς δήμους της χώρας μας , αλλά και σε άλλες μεγαλουπόλεις στο εξωτερικό .
Πώς αλλιώς μπορούμε να κυκλοφορήσουμε ; Αν οι αποστάσεις είναι κοντινές μπορούμε να πάμε με τα πόδια ή και με το ποδήλατο . Αν οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες , μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς . Στην επαρχία μπορεί να μετακινηθούν με το αστικό , το λεωφορείο ή το τρένο . Στην Αθήνα και σε άλλες μεγαλουπόλεις στο εξωτερικό μετακινούνται με τραμ , μετρό , τρόλεϊ , αστικά , λεωφορεία , τρένα .
Μπορούμε να μάθουμε το ποιηματάκι της Έυης Τσιτιρίδου – Χριστοφορίδου .
Αν μόνο τρένο , τραμ , τρόλεϊ , λεωφορείο και μετρό ,
για να κινείσαι μες στην πόλη προτιμάς από μικρό ,
τη ρύπανση του αέρα μειώνεις
και την ηχορύπανση ελαττώνεις .
Στο χέρι σου είναι να αποφασίσεις
πως επιθυμείς να ζήσεις .
Μπορούμε να ζωγραφίσουμε πως φανταζόμαστε μια ημέρα χωρίς αυτοκίνητα . Τι θα κάναμε ; Πού θα πηγαίναμε ; Με τι θα κινούμασταν ; (ΠΑΙΔΙ – ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ )
Μπορούμε να κάνουμε μια αφίσα για την ημέρα χωρίς αυτοκίνητο με οικολογικά μηνύματα . Μπορούμε αυτή τη ν αφίσα να την αναρτήσουμε έξω από το σχολείο μας για να τη δουν οι περαστικοί και οι διερχόμενοι οδηγοί ( εξαρτάται από το μέγεθος ) .
Μπορούμε να κάνουμε μια μικρή καρτούλα σε σχήμα αυτοκινήτου και να γράψουμε τα συνθήματά μας για τη μέρα αυτή ή και το παραπάνω ποιηματάκι .
Φύλλο εργασίας . Ποιες εικόνες πιστεύεις ότι θα ταίριαζαν σε μια τέτοια μέρα ;
Σκοπός μας είναι να αλλάξουν τα νήπια στάση ως προς τη χρήση του αυτοκινήτου και να μη ζητούν επίμονα τους γονείς τους να τους μεταφέρουν οπουδήποτε με το αυτοκίνητο . Και φυσικά τα μηνύματα αυτά να τα μεταφέρουν στην οικογένειά τους .
Μπορεί να μας δοθεί το έναυσμα να ασχοληθούμε με το ποδήλατο , τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή την κυκλοφοριακή αγωγή .
Πηγές
Έυη Τσιτιρίδου – Χριστοφορίδου , Εδώ Νηπιαγωγείο ! , εκδ. Παπαδόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου