Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2011

Καρτέλες επιθυμητής συμπεριφοράς στο νηπιαγωγείο

Ζήση Ανθή :Καρτέλες με κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές για το νηπιαγωγείο .

Καρτέλες με επιθυμητές συμπεριφορές μέσα στην τάξη 


Βασικός σκοπός του νηπιαγωγείου είναι να διαμορφώσουμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες , παιδιά που συζητούν , διαλέγονται ,εκφράζουν τις απόψεις τους , συνεργάζονται , μοιράζονται , ακολουθούν κανόνες και τόσα άλλα . Όλες αυτές οι συμπεριφορές (ομαδικότητα , συνεργασία , φιλία ...) είναι κοινωνικά αποδεκτές κι εμείς τις επιβραβεύουμε συνεχώς . 
Παρακάτω μπορείτε να δείτε σε καρτέλες μερικές από τις επιθυμητές συμπεριφορές . 
Συζητάμε , ακούμε προσεκτικά τις απόψεις του συνομιλητή μας . 

Όταν θέλουμε να μιλήσουμε , σηκώνουμε το χεράκι μας !


Μιλάμε ευγενικά και με γλυκά λογάκια . Καλημερίζουμε , χαιρετάμε ευγενικά , εκφράζουμε το θαυμασμό μας !


Μιλάμε χαμηλόφωνα μέσα στην τάξη ! Το ίδιο βέβαια κάνει και η νηπιαγωγός , η οποία αποτελεί και το πρότυπό τους . 


Όταν κάποιος επισκέπτεται το νηπιαγωγείο μας , καθόμαστε ήσυχα , για να δείξουμε καλή εντύπωση . 


Λέμε πάντα την αλήθεια ! Παραδεχόμαστε κάτι που έχουμε κάνει  στην τάξη . Δε ρίχνουμε το βάρος σε άλλους !


Προσέχουμε τα βιβλία πως τα κρατάμε , δεν τα σκίζουμε , δεν τα μουντζουρώνουμε !


Μας διακρίνει το ομαδικό πνεύμα !Παίζουμε όλοι μαζί!


Τηρούμε τους κανόνες του παιχνιδιού . 


Βοηθάμε τους συμμαθητές μας ! 


Μοιραζόμαστε παιχνίδια και υλικά με τα άλλα παιδιά της τάξης .


Συνεργαζόμαστε για την ολοκλήρωση μιας ομαδικής εργασίας . Δουλεύουμε σε ομάδες .


Ωστόσο , κάποιες φορές τα νήπια δε θέλουν να μοιραστούν αντικείμενα και γίνονται επιθετικά . Χτυπούν κάποια άλλα για να διεκδικήσουν το λάφυρο που επιθυμούν ! Αυτό αποτελεί μια αρνητική συμπεριφορά . Στεναχωρεί το συμμαθητή του ! 
Για να αποτρέψουμε παρόμοιες συμπεριφορές στην τάξη συζητάμε με τα δύο παιδιά . Τα ρωτάμε πως ένιωσαν ύστερα από αυτό το συμβάν . Ρωτάμε το παιδί που εκδήλωσε επιθετική συμπεριφορά πως θα ένιωθε , αν χτυπούσαν το ίδιο . Ζητάμε από τα ίδια τα παιδιά να αποφασίσουν τι θα πρέπει να κάνουμε σε ανάλογες περιπτώσεις . 
Σε πολλά νηπιαγωγεία χρησιμοποιείται η καρεκλίτσα της σκέψης , εκεί που το παιδί θα σκεφτεί τι έκανε , θα μετανοήσει για την πράξη τους και θα ζητήσει συγγνώμη από το άλλο παιδί .
Δε θεωρώ όμως καλή λύση τη γωνιά της σκέψης και δεν ονόμασα τις παρακάτω καρτελίτσες , γιατί δε θα ήθελα να πιστεύουν οι γονείς ότι στο νηπιαγωγείο τηρείται αυστηρή πειθαρχία .




Θα προτιμούσα να παίξει για λίγη ώρα το παιδί με την πλαστελίνη και να εκτονώσει το θυμό του , ζουλώντας την ή να ζωγραφίσει ήρεμα  ! Δοκιμάστε το !

Δείτε επίσης τους κανόνες της τάξης :
Τους κανόνες υγιεινής στο νηπιαγωγείο :
Και τους κανόνες οικολογικής ευαισθητοποίησης :