Ζήση Ανθή :Καρτέλες με κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές για το νηπιαγωγείο .
Καρτέλες με επιθυμητές συμπεριφορές μέσα στην τάξη
Βασικός σκοπός του νηπιαγωγείου είναι να διαμορφώσουμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες , παιδιά που συζητούν , διαλέγονται ,εκφράζουν τις απόψεις τους , συνεργάζονται , μοιράζονται , ακολουθούν κανόνες και τόσα άλλα . Όλες αυτές οι συμπεριφορές (ομαδικότητα , συνεργασία , φιλία ...) είναι κοινωνικά αποδεκτές κι εμείς τις επιβραβεύουμε συνεχώς .
Παρακάτω μπορείτε να δείτε σε καρτέλες μερικές από τις επιθυμητές συμπεριφορές .
Συζητάμε , ακούμε προσεκτικά τις απόψεις του συνομιλητή μας .
Όταν θέλουμε να μιλήσουμε , σηκώνουμε το χεράκι μας !
Μιλάμε ευγενικά και με γλυκά λογάκια . Καλημερίζουμε , χαιρετάμε ευγενικά , εκφράζουμε το θαυμασμό μας !
Μιλάμε χαμηλόφωνα μέσα στην τάξη ! Το ίδιο βέβαια κάνει και η νηπιαγωγός , η οποία αποτελεί και το πρότυπό τους .
Όταν κάποιος επισκέπτεται το νηπιαγωγείο μας , καθόμαστε ήσυχα , για να δείξουμε καλή εντύπωση .
Λέμε πάντα την αλήθεια ! Παραδεχόμαστε κάτι που έχουμε κάνει στην τάξη . Δε ρίχνουμε το βάρος σε άλλους !
Προσέχουμε τα βιβλία πως τα κρατάμε , δεν τα σκίζουμε , δεν τα μουντζουρώνουμε !
Μας διακρίνει το ομαδικό πνεύμα !Παίζουμε όλοι μαζί!
Τηρούμε τους κανόνες του παιχνιδιού .
Βοηθάμε τους συμμαθητές μας !
Μοιραζόμαστε παιχνίδια και υλικά με τα άλλα παιδιά της τάξης .
Συνεργαζόμαστε για την ολοκλήρωση μιας ομαδικής εργασίας . Δουλεύουμε σε ομάδες .
Ωστόσο , κάποιες φορές τα νήπια δε θέλουν να μοιραστούν αντικείμενα και γίνονται επιθετικά . Χτυπούν κάποια άλλα για να διεκδικήσουν το λάφυρο που επιθυμούν ! Αυτό αποτελεί μια αρνητική συμπεριφορά . Στεναχωρεί το συμμαθητή του !
Για να αποτρέψουμε παρόμοιες συμπεριφορές στην τάξη συζητάμε με τα δύο παιδιά . Τα ρωτάμε πως ένιωσαν ύστερα από αυτό το συμβάν . Ρωτάμε το παιδί που εκδήλωσε επιθετική συμπεριφορά πως θα ένιωθε , αν χτυπούσαν το ίδιο . Ζητάμε από τα ίδια τα παιδιά να αποφασίσουν τι θα πρέπει να κάνουμε σε ανάλογες περιπτώσεις .
Σε πολλά νηπιαγωγεία χρησιμοποιείται η καρεκλίτσα της σκέψης , εκεί που το παιδί θα σκεφτεί τι έκανε , θα μετανοήσει για την πράξη τους και θα ζητήσει συγγνώμη από το άλλο παιδί .
Δε θεωρώ όμως καλή λύση τη γωνιά της σκέψης και δεν ονόμασα τις παρακάτω καρτελίτσες , γιατί δε θα ήθελα να πιστεύουν οι γονείς ότι στο νηπιαγωγείο τηρείται αυστηρή πειθαρχία .
Θα προτιμούσα να παίξει για λίγη ώρα το παιδί με την πλαστελίνη και να εκτονώσει το θυμό του , ζουλώντας την ή να ζωγραφίσει ήρεμα ! Δοκιμάστε το !
Δείτε επίσης τους κανόνες της τάξης :
Τους κανόνες υγιεινής στο νηπιαγωγείο :
Και τους κανόνες οικολογικής ευαισθητοποίησης :
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου